Use of Syngas as an Auto Fuel Additive: State of the Art and Prospects
Научная публикация
Общее |
Язык:
Английский,
Жанр:
Статья (Full article),
Статус опубликования:
Опубликована,
Оригинальность:
Переводная
|
Журнал |
Theoretical Foundations of Chemical Engineering
ISSN: 0040-5795
, E-ISSN: 1608-3431
|
Вых. Данные |
Год: 2011,
Том: 45,
Номер: 2,
Страницы: 127-140
Страниц
: 14
DOI:
10.1134/S0040579511020096
|
Авторы |
Kirillov V.A.
1
,
Kuzin N.A.
1
,
Kireenkov V.V.
1
,
Amosov Y.I.
1
,
Burtsev V.A.
3
,
Emelʹyanov V.K.
4
,
Sobyanin V.A.
2
,
Parmon V.N.
1
|
Организации |
1 |
Институт катализа им. Г.К. Борескова СО РАН
|
2 |
Новосибирский национальный исследовательский государственный университет
|
3 |
Рыбинский государственный авиационный технологический университет имени П.А.Соловьева
|
4 |
Международный научно-технический центр
|
|
Информация о финансировании (4)
1
|
Министерство образования и науки Российской Федерации
|
02.516.11.6202
|
2
|
Международный научно-технический центр
|
2904
|
3
|
Министерство образования и науки Российской Федерации
|
02.526.11.6006
|
4
|
Министерство образования и науки Российской Федерации
|
02.527.11.0003
|
A method for the production of a hydrogen-rich gas on board a vehicle was suggested and driving- and bench-tested for application in studies on energy-efficient internal combustion engines with minimum CO, CO2, CH, and NO x emissions. The generated gas is further added to the main fuel fed to the engine. Catalysts for hydrocarbon fuel conversion to syngas were developed. A compact on-board syngas generator mounted under the motor hood and a generator control system adapted to the engine control system were designed. It was shown experimentally that the suggested solution allows a reduction of 13–40% in the fuel rate depending on the operating mode under the urban cycle conditions and considerably decreases the release of CO, CO2, and NO x . Prospects for the applications of this technology for creating ecologically clean engines were assessed.